Sang Penulis.

My photo
Pelajar Semester 3, Kewartawanan. Suka memasang impian dan cita cita, tinggi menggunung.

26.3.11

aliens.

come some points, this is what feels of ourselves. we either shut ourselves up, indulge in something, and have no cares about people around. this is what the writers feel much, these days. or, mungkin ini disebabkan pengaruh siri Roswell, lakonan Shiri Appleby, Jason Behr yang memang penulis minati suatu ketika dahulu. Woohoo!

either way, apa penulis mahu sampaikan bukan cerita yang saban hari dia tonton. tapi rasa yang kadang kadang penulis alami. semacam outsider. rasa tak keruan. not belong. jalan selesai? tutup telinga. tutup mata. buat hal sendiri. settle cerita.

di tempat baru, walau tiga bulan sudah berlalu, penulis masih rasa kekok dengan persekitaran. skill bawa motor, bolehlah sudah improve. lebih selalu dari tidak, penulis selalu rasa terasing dari dunia luar. mungkin kerana pilihan yang penulis buat, untuk tinggal di dalam, di Kolej Meranti, Seksyen 2 membuatkan dia agak terasing dan 'tak bersosial', bak kata seseorang.

In his mind, penulis pula berkata, 'biarlah dilabel anti sosial. bukan mereka yang hulur wang kat aku'. dan wang, di abad ke21 ini, memang sangat, amat crucial. every penny counts. niat penulis, jejak kaki, lanjut diri ke shah alam hanya satu. habis belajar, dalam kos yang paling minimum. tidak mahu susahkan ibu. ;D

and what is more crucial, penulis tidak mahu melayan apa apa perasaan kasih. suka, cinta. sayang. it will, no matter how good it is, be a distraction. dan penulis enggan perkara itu terjadi. walaupun, pada satu ketika, berada dalam lif sama dengan cinta hati penulis, membuatkan hati penulis rasa tak tentu arah, rasa hati penulis dapat dikawal. alhamdulillah. sekali lagi, return to the points of being aliens. yang mana makhluk ini, lebih kepada berseorangan. dan, jika Roswell jadi ukuran, cinta mereka banyak dugaannya.

on the other different matter altogether, aliens ada kelebihannya. satu, mereka punya kuasa. supernatural bukan suatu lagi debatnya kerana almaklum, ia tidak wujud. dalam pemikiran penulis, kuasa yang dia ada adalah satu. strongwill. dan kuasa super inilah yang menjadikan dia terus berjuang, isnin hingga khamis ke kelas walau adakalanya, hari sebelumnya semuanya lintang pukang. kedua, aliens boleh menyendiri. yang penulis sangat mahir lakukan. ada masalah. diam. silent is the best treatment, bak kata seseorang. mungkin aliens juga silent. tak pernah pula kita dengar mereka complaint apa apa, kan?

aliens atau tidak, penulis bersyukur. bukan semua ada ex5. bukan semua boleh duduk kolej. bukan semua dapat belajar uitm. bukan semua rasa apa yang penulis rasa. cuma satu. kan?

Oh. dan berbalik kepada edisi sebelumnya, yang penulis terus menjadi ketua projek, sepatutnya. satu perkataan: cancel. masing masing tuding jari. pihak atas tak buat kerja. itu ini. penulis tak mahu komen. penat sudah.

Aliens, Ashraf Hafizuddin. ;)

1 comment:

reez said...

roswell.....the show was pretty cool huh?........

hey chin up....sooner or later u'll get over the alien 'phase' im sure

:)