Sang Penulis.

My photo
Pelajar Semester 3, Kewartawanan. Suka memasang impian dan cita cita, tinggi menggunung.

30.8.09

Family First, Then The Rest

This was the lesson I learned, these past three days. First, when I came back in KL, in Friday's afternoon, I went straight to masjid for Friday's Prayer. Then, I was initially supposed to picked Mel up, since it was his last day of Internship. Then, he canceled it off. I was left doing nothing but online.

Then, around 5, Mom got back from work. Said that couple of my cousins gonna be breaking fast also. Then, I cancelled the plan to get my hair cut and went rempit-ing to Bazaar Ramadhan @Setiawangsa. Its been looong since I came there. Met Mel there.

Then, during the 'Sesi Berbuka Puasa Bersama Cousin', di rumah je pun, barulahh aku tahu. Cousin aku yang sorang ni, akan fly kembali ke France 2pagi, Sabtu. Nasib baik aku balik. Bolehlah berjumpa, walaupun memang niatku ingin hantar sekali ke airport.

Sabtu.
Tidak buat apa apa juga. Maaf ya, kawan kawan, aku tak mengikut selebrate Birthday si Kembar. Petangnya, ke rumah cousin yang sama. Said our last Goodbye, for now. Wishing him a VERY GOODLUCK! Semoga dpat Degree dengan elok dan cemerlang! Dan aku juga ke kubur ayahku. Di petang yang hiba. Dengan alunan azan Asar. Syahdu di kubur. Bila pula aku dapat ke sana.

Tapi yang bestnya, aku bawa kereta pula har ini. Haha. I LOVED KL!

Malamnya, barulah aku dpat beita dari kawan kawan. Shariman sedang berlepak di restaurant. Aku cancel. Koben di BTS, rumah cousinnya. Dan Mel dengan, well, the outing and the drama. Haha. Mlamnya baru aku merempit lagi ke rumah Mel, mengahanta gambar. It was short anyway. 2 pagi hingga jam 3pagi. Dengan baliknya, di'sound' seorang polis muda.

Polis: Mana helmet? Rumah katmane ni?
Aku: Takde. Rumah kat Bunga Raya. Dekat je.
Polis: Dah dah. Pegi balik. Ni buat ape malam2 kat sini?
Aku: Nak balikla ni. Hantar barang kat kawan.

I just don't get it. Memanglah salah aku. Di depannya tapi, ada kereta melanngar lampu hijau, jalanku. Di mana polis tadi? Hm. Meronda katanya. Ingatkan aku ni mencuri motor ke?

Tapi apa apa pun, bagiku, family adalah segalanya. Terutamanya ibuku, adikku (yang dah mula menjadi baik dan bercap. yay!) dan abangku.

No comments: