Sang Penulis.

My photo
Pelajar Semester 3, Kewartawanan. Suka memasang impian dan cita cita, tinggi menggunung.

27.5.09

Arabian Night.


.The Babrican Drinks.


.The Place Itself.



.Me With Shisha (Action Lebih. Haha.)




.My Bestiest and "Arie".



.It's Us. Sorry Sherie, Not in Here.

Tiba tiba aku teringat. Sewaktu Form 4, Pendidikan Islam, kita belajar tentang Andalus. Cordova. Tempat penyebaran ilmu islam. Dakwah Islam. Dan kenapa aku meningati semua ini kembali? Kerana Jumaat lalu, aku telah ke Andalus, bukan negara yang tersohor itu, tapi sebuah kedai makan. Okay, ia tidak lah seperti restaurant, memandangkan tarafnya yang, seperti kawanku, Shariman katakan, “Kat sini, semua budak Up Up. Aku ni, pakai seluar pendek aje”.


Haha. Memang tempat begitu tempat orang up-to-date. Aku? Memang tak sesuailah. Fikirku, tapi, aku mahu bersama kawan kawanku. Aku TAK kisah orang lain kata apa. Lagipun, itu adalah reunion kami (aku, Mel dan Shariman) bersama Arief Irsyad, yang sudah kami tidak jumpa sejak Jun 2007. The night, was a good night. Original plan nya, “Kita lepak area2 Setiawangsa aje”. Tiba tiba, Andalus, here we come. But it was worth it.


The only thing that spoilt it, was other people. Mel’s friends. Aku tak kata aku benci, malah, mereka kenal aku, dan aku pun gembira berkawan dengan mereka. Tapi, bila Mel jumpa mereka, dia seperti lupa kami. Maksudku, kita datang berempat, baliknya berempat lah juga, kan. Tapi, its Mel’s life. Aku pun faham. Dan the drama dengan Kobby. Humm. Aku bersalah kepadanya, aku tahu. Tapi berkali kali aku meminta maaf, dan dia tak berkata apa apa. Dan bila mel minta maaf, in an instance, mereka berpelukan. Di kala itu, aku sedar, tempatku bukan di sini. Ini tempat orang kaya.


Oh, patutnya aku cakap pasal malam itu. It was fun. Memorable. Even Arie (new name for Arief), had some dark side to tell. Kami bershisha, dan dua balang lagi. Lemon dan strawberry. Dan kami mencuba minuman Barbican, seperti dicadang oleh Mel. Bolehlah. Jam 1pagi, Shariman dan Arie dah terpaksa balik. Aku ikut serta. Dan baguslah. Tibanya di rumah, kepalaku berdenyut. Ting Tong.

1 comment:

padin said...

besnye.

nk ikot!

huhu :P